Od roku 1998 nasza uczelnia wspiera mobilność akademicką. Początkowo wyjazdy realizowane były w ramach programu Socrates/Erasmus, następnie Lifelong Learning Programme Erasmus, a obecnie pracownicy uczelni mogą realizować mobilności w ramach programu Erasmus+.
Dokumentem uprawniającym szkoły wyższe do udziału w programie Erasmus+ jest Karta Uczelni Erasmusa (Erasmus Charter for Higher Education – ECHE), nadawana przez Komisję Europejską.
Celem ogólnym programu jest wspieranie, w ramach uczenia się i kształcenia przez całe życie, edukacyjnego, zawodowego i osobistego rozwoju osób w kontekście kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w Europie i poza nią, przyczyniając się tym samym do zrównoważonego wzrostu gospodarczego, tworzenia wysokiej jakości miejsc pracy i spójności społecznej, wspierania innowacji oraz wzmacniania tożsamości europejskiej i aktywności obywatelskiej.
Wraz z nową perspektywą finansową poszerzono założenia Erasmusa+, który w rezultacie stał się bardziej innowacyjny i inkluzywny, a także bardziej cyfrowy.
Priorytety programu to:
- włączenie i różnorodność,
- transformacja cyfrowa,
- środowisko i walka ze zmianą klimatu,
- uczestnictwo w życiu demokratycznym, wspólne wartości i zaangażowanie obywatelskie.
Dowiedz się więcej o programie pod adresem www.erasmusplus.org.pl
TYSIĄCE MOŻLIWOŚCI
Projekty mobilności pracowników mają wspierać pracowników dydaktycznych i administracyjnych instytucji szkolnictwa wyższego, aby mogli oni wziąć udział w działaniach na rzecz rozwoju zawodowego za granicą, a także pracowników przedsiębiorstw, którzy uczą i szkolą studentów lub pracowników w instytucjach szkolnictwa wyższego. Działania te mogą obejmować zarówno okresy nauczania, jak i szkolenia.
Celem projektów jest umożliwienie wszystkim pracownikom, w tym pracownikom przedsiębiorstw, nauczania lub szkolenia za granicą w ramach rozwoju zawodowego, aby:
- dzielili się swoją wiedzą fachową;
- doświadczyli nowych środowisk nauczania;
- zdobyli nowe innowacyjne umiejętności pedagogiczne i umiejętności w zakresie opracowywania programów nauczania, jak również umiejętności cyfrowe;
- nawiązali kontakt z pracownikami za granicą, aby wspólnie opracowywać działania na rzecz osiągania celów programu;
- wymieniali się dobrymi praktykami i zacieśniali współpracę między instytucjami szkolnictwa wyższego;
- lepiej przygotowywali studentów do rozpoczęcia pracy.
Ponadto celem projektów jest wspieranie opracowywania transnarodowych i transdyscyplinarnych programów nauczania, a także innowacyjnych sposobów uczenia się i nauczania, w tym współpracy online, uczenia się opartego na badaniach naukowych i podejścia opartego na wyzwaniach, aby sprostać wyzwaniom społecznym.