Szanowni Studenci,
za nami kolejne spotkanie w ramach Akademii Dobrych Praktyk WANS, naszym prelegentem był Damian Dworakowski – Konsultant i audytor cyberbezpieczeństwa w ProtectHut, także wykładowca na kierunku Marketing Cyfrowy w WANS. Tematem wystąpienia „Cyberbezpieczeństwo w marketingu cyfrowym”. Zapraszamy do obejrzenia nagrania.
Więcej o Prelegencie:
Damian Dworakowski – zajmuje się wsparciem bezpieczeństwa IT firm i instytucji, realizując audyty, wdrażając zabezpieczenia i zapewniając zgodności ze standardami, takimi jak ISO 27001, ISO 22301, NIS-2, DORA, PCA-DSS i innymi. Jest audytorem wiodący ISO 27001 i 22301 oraz pełnomocnikiem zarządu TenderHut S.A. ds. Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Sprawdza odporność na ataki, wskazuje ryzyka związane z wykorzystaniem technologii, wspiera skuteczność zarządzania bezpieczeństwem, opracowuje polityki i procedury bezpieczeństwa oraz szkoli pracowników i kadrę zarządzającą z zasad zapewnienia bezpieczeństwa w sieci. Pokazuje w jaki sposób naszą firmę mogą zaatakować hakerzy, jakie mogą być następstwa ataku oraz jak się przez tym zabezpieczyć. Wiedzą dzieli się jako wykładowca na uczelniach wyższych i w ramach szkoleń i konferencji.
Interesuje się wykorzystaniem AI w cyberbezpieczeństwie, zwłaszcza w zakresie obrony przed kampaniami phishingowymi oraz problematyką związaną z wpływem wykorzystania AI na bezpieczeństwo cyfrowe organizacji.
Prezentacja będzie pokazywać jaki wpływ ma cyberbezpieczeństwo na różne aspekty funkcjonowania firm i osób prywatnych w sieci. Skupimy się na elementach cyberbezpieczeństwa wpływającymi na marketing cyfrowy, w tym działanie platform sprzedażowych. Te same narzędzia można wykorzystać w różnych celach – złych i dobrych. OSINT (wywiad otwartoźródłowy) może służyć do poszukiwania informacji, ale też pokazać ile wie o nas świat. Pozyskiwane informacje można wykorzystać w różnym celu, np. jako narzędzie do przeprowadzenia ataku. Nasze dane już są w dark necie, pytanie czy wiemy które dane? Dług technologiczny bądź niedbałość mogą doprowadzić do unieruchomienia naszej działalności, konieczności zakończenia działalności lub zapłacenia okupu. Błędy w zabezpieczeniach to wszystko powód wielu wycieków danych firmowych i osobowych. Źle zaprojektowane nietrafione konkursy potrafią przynieść spore straty, nieprzemyślane funkcjonalności – zablokować naszą usługę lub doprowadzić do jej uszkodzenia – wpływając na naszą reputację.
Link do spotkania: